עורך דין צוואה

צוואה היא מסמך משפטי משמעותי שאדם משאיר אחרי לכתו לבית עולמו. מדובר בדרך המומלצת ביותר להבטיח את קיום רצונו של המצווה לאחר פטירתו.

צוואה תקפה גוברת כמעט על כל הוראה אחרת, גם כאשר המנוח מצווה להדיר קרובי משפחה מדרגה ראשונה. כל זאת מתוך מטרה להביא למילוי המצווה החשובה של "קיום רצון המת".
בהעדר צוואה תקפה, עזבונו של המנוח מחולק בהתאם להוראות חוק הירושה (מה שקרוי – ירושה על פי דין).

אילו הוראות חשוב לכלול בצוואה?

בבסיס, צוואה צריכה לכלול פירוט של כל הרכוש של כותב הצוואה, עם הוראות ברורות כיצד הוא עתיד להתחלק בין היורשים השונים בעת פטירה. חשוב לזכור אין זה מספיק רק לחלק את הרכוש הקיים אלא חשוב בנוסף לכלול בצוואה הוראות אלטרנטיביות למקרה שבו הנסיבות הקיימות בעת כתיבת הצוואה ישתנו.
זאת כיוון שלעיתים יש פער של שנים רבות בין יום חתימת הצוואה לבין פטירת המוריש, שנים שבהם הרבה יכול להשתנות; נכדים ונינים יכולים להיוולד, רכוש יכול לעלות או לרדת בערכו, יורשים מסוימים יכולים לעבור מן העולם ועוד.

אמנם במקרה של נסיבות משתנות ניתן לעדכן את הצוואה ע"י צוואה חלופית, אך אם, לצערנו, כותב הצוואה חלה או סובל מהידרדרות קוגניטיבית עם השנים, היכולת לשנות את הצוואה לא תמיד תהיה אפשרית.

 

טיפול בצוואה – רק עם מומחים

כתיבת צוואה, ניהול עיזבון וייצוג בסכסוכי ירושה דורשים מומחיות רבה והיכרות עמוקה עם חוק הירושה.
כאשר אתם בוחרים עורך דין צוואה, הקפידו על בחירת עורך דין צוואה מנוסה שיספק עבורכם ערך מוסף ויעזור לכם להבין את החוקים הרלוונטיים לכם. טיפול בצוואות עושים רק עם מומחים.

עו"ד רונן דליהו הוא עורך דין צוואה שעוסק בירושות וצוואות, שנים ארוכות, בעל ניסיון רב ומומחיות בדיני ירושה ופרוצדורות מול רשם הירושות.
פנו עוד היום לקבלת ייעוץ וקביעת פגישה>>

עורך דין צוואה – שירותיו העיקריים

עורך דין צוואות וירושות מתמחה בראש ובראשונה בסיוע ללקוחותיו בעריכת צוואה תקפה.
דהיינו, עריכת צוואה העומדת בכל הוראותיו הדווקניות של חוק הירושה המכיר בארבעה סוגי צוואות בלבד – צוואה בכתב יד, צוואה בפני עדים, צוואה בפני רשות וצוואה בעל פה. לכל אחד מהסוגים הללו כללים ספציפיים, אשר חריגה מהם עלולה לגרום למצב שבו הצוואה לא תקוים. יתרה מזו, ישנם כללים נוספים החלים על הצוואה כמו למשל שהיא לא נערכה תחת השפעה בלתי הוגנת, שהמצווה ידע להבחין בטיבה, שהמצווה היה כשיר לצוות ועוד.

שירות נוסף ושכיח הניתן על ידי עורך דין צוואות הוא כאשר המנוח הולך לבית עולמו והיורשים מבקשים צו קיום צוואה (או צו ירושה בהעדר צוואה). כמו כן, עורך דין צוואות מייצג לקוחותיו בהליכים הנוגעים להתנגדויות לצוואה.

משרד עורכי דין רונן דליהו

משרד עורכי דין רונן דליהו הוא משרד מוביל המתמחה בדיני משפחה ובדיני צוואות וירושות.
אנו מעניקים ללקוחותינו שירותים איכותיים ומקצועיים של עורך דין צוואות לטובת עריכת צוואות, בקשה לצו קיום צוואה, התנגדות לצוואה ועוד.
כמשרד העוסק בתחום הנ"ל אנו משמשים לא אחת כמנהלי עיזבון.

 

ראו עוד: עורך דין ירושות | הסכם ממון לפני נישואין | משמורת | סכסוכים משפחתיים | בקשה לקיום צוואה | עריכת צוואה | משרד עורכי דין 

מעוניינים בייעוץ משפטי?
השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!
עקבו אחרינו בפייסבוק
תוכן עניינים
דילוג לתוכן