צו קיום צוואה

צו קיום צוואה, כשמו כן הוא, צו שנועד להביא לקיומה של צוואתו של מנוח תוך שהוא מעניק למסמך תוקף של פסק דין. בקשה לצו קיום צוואה יכולה להיות מוגשת על ידי היורשים הנהנים מהצוואה או על ידי כל אדם אחר שחפץ בהוצאתו של הצו.

בקשה לצו קיום צוואה מונחת לפתחו של הרשם לענייני ירושה אשר אחראי לפרסם אודות עצם ההגשה של הבקשה ברשומות ובעיתונות. זאת בכדי ליידע כל יורש או לחילופין מתנגד לצוואה. במידה שלא מוגשת התנגדות לצוואה (תקופת ההתנגדות האפשרית היא לרוב עד שבועיים ממועד פרסום הבקשה), וככל שהאפוטרופוס הכללי איננו מתנגד, הצו יינתן כמבוקש.

צו קיום צוואה – ייצוג משפטי

אם הוגשה התנגדות במועד, קיום הצוואה יעוכב והמחלוקת תונח לפתחו של בית המשפט או בית הדין הדתי. התנגדות לבקשה לצו קיום צוואה עוסקת בטענות שונות כגון צוואה לא תקפה, צוואה שלא נערכה בהתאם להוראות החוק, השפעה בלתי הוגנת על המצווה, אי כשרות משפטית של המנוח לערוך צוואה במועד שנערכה וכדומה.
לא מדובר בהליך פשוט אלא בטענות הדרושות התמודדות עם סוגיות משפטיות שונות ומאתגרות כגון נטלי הוכחה, ראיות, עדויות, מסמכים רפואיים, חוות דעת מומחים, חזקות ועוד.

משרד עורכי דין רונן דליהו הוא משרד מוביל בתחומו העוסק בדיני משפחה בכלל, ובדיני צוואות וירושות בפרט. למשרדנו ניסיון עשיר בניהול תיקים הנוגעים לצו קיום צוואה וכן להליכים של התנגדות לצוואות.
משרד עורכי דין רונן דליהו נוטל לא אחת חלק בתיקים מורכבים ומאתגרים בתחום, לרבות תיקים שבמרכזם צוואות בהיקף רב.

מעוניינים בייעוץ משפטי?
השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!
עקבו אחרינו בפייסבוק
תוכן עניינים
דילוג לתוכן