הסכם ידועים בציבור

מעל מיליון אזרחים ישראלים ובינהם פסולי חיתון, חסרי דת, זוגות חד מיניים וזוגות מעורבים אינם יכולים להתחתן בשל כך שהנשואים בישראל חיבים להתבצע על פי הדין הדתי בלבד. חלקם בוחרים להתחתן בהליך אזרחי בחו"ל ואחרים בוחרים לחיות כידועים בציבור ללא חתונה.

מצבם המשפטי של ידועים בציבור

מוסד הידועים בציבור לא נקבע בחקיקה והוא פרי יצירתה של מערכת המשפט, ולכן המצב המשפטי של ידועים בציבור נשען בעיקר על תקדימים משפטיים ופסיקת בית המשפט שהלכה והתגבשה.

אפשר לומר באופן כללי כי סכסוכי פרידה של ידועים בציבור נידונים תחת מערכת נורמות דומה לנורמות המשפטיות של גירושין שעיקרם חלוקה של רכוש משותף באופן שווה. אולם בניגוד לנשואים, שם יש תאריך מוגדר לתחילת השיתוף הכלכלי, מעמד ידועים בציבור יכול להיקבע בדיעבד או בזמנים שונים גם בפני גופים ומוסדות אחרים במדינה (ביטוח לאומי, רשות המיסים וכו').

חשוב להבהיר כי פרידות של בני זוג ידועים בציבור עלולות להיות סבוכות משפטית לא פחות מ"גירושין רגילים עם עצימות גבוהה". ולכן מומלץ להיוועץ עם עורך דין גירושין מוסמך.

להקדים תרופה למכה עם הסכם ידועים בציבור

להסכם בין ידועים בציבור יש תכלית כפולה: הסדרת היחסים החוקיים בין בני הזוג (ויכולה לשמש  בעתיד כראיה לבית משפט לצורך קבלת זכויות כידועים בציבור), לחלוקת רכוש מוסדרת במקרה פרידה.

כדי לתת להסכם ידועים בציבור תוקף משפטי מחייב, מומלץ להגיש אותו לאישור של בית משפט/ נוטריון. אישרור כזה מבטיח שלא תהיה לבית המשפט סמכות להתערב בהסכמות החוקיות שהתקבלו במעמד החתימה.

הסכם ידועים בציבור- רק עם מומחים

הסכם ידועים בציבור צריך לכלול בתוכו לא רק את הסטטוס של הרכוש הקיים אלא גם באופן צופה  פני עתיד מה יקרה עם רכוש עתידי שייצבר. הסכם ידועים בציבור עושים רק עם מומחים.

משרד עורכי דין דליהו הוא משרד מוביל המתמחה בדיני משפחה. משרדנו מסייע ללקוחותיו בעריכת שלל הסכמים משפחתיים וביניהם הסכמי ידועים בציבור.

ראו עוד: משרד עורכי דין דליהו | הליך גירושין ברבנות | עורך דין ירושה | התנגדות לצוואה | בקשת צו ירושה | 

מעוניינים בייעוץ משפטי?
השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!
עקבו אחרינו בפייסבוק
תוכן עניינים
דילוג לתוכן