עורך דין ירושה

פטירתו המצערת של אדם קרוב כרוכה בהיבטים משפטיים שונים בנושאי ירושה. בראש ובראשונה נשאלת השאלה האם המנוח הותיר אחריו צוואה אשר באמצעותה ביקש להורות על אופן חלוקת רכושו. בהעדר צוואה, היורשים מקבלים את חלקם בעיזבון בהתאם להוראות חוק הירושה (ירושה על פי דין).

תפקידיו של עורך דין ירושה

עורך דין ירושה מעניק ללקוחותיו שירותים שונים. החל מסיוע בעריכת צוואה והקפדה על משקלה החוקי בבוא היום, וכלה בעמידתו לצדם של יורשים בהליכים להוצאת צו קיום צוואה או צו ירושה. לא אחת, עורך דין ירושה נדרש לשמש כנאמן או מנהל עיזבון.

סוגיות הנוגעות לירושה עלולות כמובן להביא לקונפליקטים בין היורשים. למשל, מצבים שבהם צפות ועולות מחלוקות לגבי תוקפה של צוואה, זהות יורשים, כשרותו של המצווה לנסח צוואה, השפעה בלתי הוגנת, זכאות למזונות מן העיזבון, היבטים הנוגעים להיקף העיזבון ועוד. עורך דין צוואה מעניק ללקוחותיו סיוע וייצוג משפטי בסיטואציות הללו, תוך שהוא מנתח את הנסיבות העומדות על הפרק ומתייחס לכל תיק באופן פרטני.

ייצוג משפטי בתיקי ירושה

משרד עורכי דין רונן דליהו הוא משרד בולט ומוביל בדיני משפחה ובדיני צוואות וירושות.
המשרד מלווה הן את המצווים והן את היורשים כאשר אנו מייצגים לקוחות במגוון רחב של תיקים, ולמשרדנו ניסיון רב בניהול תיקי ירושות וצוואות העוסקים בעיזבונות רחבי היקף. כל זאת תוך מתן מענה מקצועי מחד ואנושי מאידך. במידה ואתם מעוניינים בייעוץ של עורך דין ירושה מומחה פנו אלינו ותקבלו מענה מלא לבקשתכם.

עורך דין ירושה – דיני הורשה

חוק הירושה קובע כי לאחר מותו של אדם, עזבונו מועבר אל יורשיו החוקיים. זהות היורשים החוקיים מוגדר עפ"י קיומה או אי-קיומה של צוואה. במידה וקיימת צוואה חוקית, היורשים החוקיים הם אך ורק היורשים המוזכרים בצוואה, ולא אף אחד אחר. ככל ולא קיימת צוואה, הרכוש נחלק בין בן/בת הזוג, צאצאי המוריש, הוריו ואחיו של המוריש על פי סדר הקדימויות כמפורט בחוק.

מחפשים עורך דין ירושה לייעוץ בנושא דיני ירושה? לחצו כאן לקביעת שיחת ייעוץ>>

מתי משתמשים בסדר הקדימויות?

סדר הקדימויות רלוונטי אך ורק למקרים בהם הנפטר עבר מן העולם ללא צוואה, או במקרים בהם קבע בית המשפט כי צוואתו פסולה. עורך דין ירושה יכול לעזור לכם לערער על תקפותה של צוואה אם נפל חשד שהצוואה זויפה או נכתבה תחת לחץ  והשפעה בלתי הוגנת או בזמן שהמנוח במצב קוגניטיבי בו אין לו שליטה על מעשיו. לייעוץ עם עורך דין ירושה לחצו כאן>>

סדר הקדימויות בירושה

  1. אם יש לאדם בן/ בת זוג וילדים, ירושתו נחלקת שווה בשווה בין בן הזוג לבין  הצאצאים כך שבן הזוג מקבל מחצית מהעיזבון והצאצאים מחלקים ביניהם את המחצית הנותרת. מטלטלין ומכונית הנוסעים של המוריש אינם נכללים בעיזבון ובן הזוג יורש אותם במלואם.
  2. במידה ובן הזוג של הנפטר אינו נשוי לו ע"פ חוק אך הם מוגדרים כידועים בציבור, רשאי בן הזוג הידוע בציבור , באופן עקרוני, לכל הזכויות של בן זוג נשוי.
  3. במידה ואדם נפטר עם בן זוג אך ללא ילדים, הירושה מתחלקת שווה בשווה בין בן הזוג וההורים. במידה וההורים נפטרו, יקבלו האחים שליש מהעיזבון ובן הזוג יוותר עם שני שליש.
  4. במידה ואין למנוח ילדים, הורים או אחים, בן הזוג יורש את כל העיזבון
  5. ילדיו של נפטר שבן זוגו אינו בין החיים מתחלקים שווה בשווה בעיזבון. אם אחד או יותר מילדיו אינם בין החיים, מועבר החלק של הילד אל הנכדים, למעט במקרה שבו כל ילדיו נפטרו ואז מתחלק העיזבון שווה בשווה בין הנכדים.
  6. במידה ולא היו לנפטר הורים, ילדים, נכדים, בני זוג או אחים, מתחלקת הירושה באופן שווה בין הורי הריו וצאצאיהם (בני דודיו, דודיו וכו'.)
  7. נפטר ערירי שאין לו אף קרוב משפחה, ירושתו מועברת לניהול האפוטרופוס הכללי ומשם לאחר כמה שנים ישירות אל המדינה.

 משרד עורכי דין דליהו  עומד גם לצד לקוחות במקרים של הפרת הסכם גירושין, גישור גירושין, מזנות ומדר וכדומה.

כמו כן, משרדנו מתעסק בשלל תחומים נוספים כמו עורך דין צוואה, התרת נישואין, גירושים עם ילדים ועוד.

מעוניינים בייעוץ משפטי?
השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!
עקבו אחרינו בפייסבוק
תוכן עניינים
דילוג לתוכן