פרוצדורה בענייני גירושין

פרוצדורה בענייני גירושין
כללי – סדר פעולות
כמו בכל מצב משברי שבו יש לחץ  וחוסר ודאות מומלץ "לא לשבור את הכלים". תחילה מומלץ להוועץ באיש מקצוע שידריך ייעץ וינחה בדבר המשמעיות המשפטיות וההשלכות של ההליכים השונים. בשלב השני לאחר שהצטיידתם במידע יקר ערך יש לנסות ולהגיע להסכמה, תוך הבטחת אינטרסים של כל הצדדים, ברוח טובה ותוך שימת דגש מרבי לטובת הילדים.  הסכמה  שכזו ניתן לגבש לבד אם עדין קיימת הידברות ולחילופין באמצעות מגשר מקצועי . אם הצלחתם להגיע להסכם במכלול העניינים שעומדים על הפרק בעת הגירושין מומלץ לאשר ההסכם בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני באזור המגורים .
כאשר בני הזוג נשואים בנישואים מעורבים, או שהם אינם משתייכים לעדה דתית מוכרת בישראל, יש להגיש בקשה לקביעת סמכות שיפוט לצורך התרת נישואין לבית המשפט העליון (הבקשה באה במקום בקשה לגירושין).ראה פרק נפרד בעניין זה באתר .
במידה ואין כל הסכמה בין בני הזוג רצוי לפנות באופן מיידי לעו"ד המתמחה בדיני המעמד האישי ולנסות להקדים את הצד השני בפניה לערכאות המתאימות, כדי "לתפוס " את הערכאה הרצויה.
לעיתים קרובות רצוי לפנות במקביל  למשרדי חקירות על מנת  לאסוף מידע דרוש מכל סוג . זכרו , מידע הוא כוח !!!
כמו כן יש לאסוף את כל הראיות שידרשו לצורך ניהול ההליכים המשפטיים כגון: הוצאות על דיור, לימודים, מזון, ביגוד, חוגים, תלושי שכר, דו"חות מס הכנסה,  חוות דעת , אישורים רפואיים , דוחות מורים בבית ספר , דפי חשבון בנק, קופות גמל, ביטוחים, ועוד.
עורך דין  שאמור לייצג בהליך
כדאי לפנות לעורך דין בעל ניסיון המתמחה בתחום המעמד האישי. עורך דין המתמחה בתחום מיוחד זה מכיר היטב את החוק על כל תיקוניו האחרונים, אמור להיות גם מעודכן בפסיקה הן של בתי הדין הדתיים והן של בתי המשפט האזרחיים כמו כן עו"ד  שכזה בעל יכולות בניהול מו"מ עם עורכי דין אחרים בתחום .
 חשוב להתרשם באופן אישי מעורך הדין המועמד לנהל את התיק.
משך ההליך
פרק הזמן שאמור לקחת הליך של גירושין במכלול העניינים העומדים על הפרק משתנה כמובן מתיק לתיק ובהתאם למרכבים רבים ומגוונים שלא כולם ידועים בתחילת ההליך כמו למשל: רצונו של הצד שכנגד להגיע להסכמות ו/או נכונותו להגיע להידברות, כמות הרכוש והמשאבים שיש לחלק , האם הסוגיות המשפטיות מורכבות ומסובכות להכרעה, פיצול ההתדיינות בין בתי המשפט למשפחה לבתי הדין , אופים של עורכי הדין המטפלים בתיק , הטריבונל המשפטי שאמור להכריע, שאלות של משמורת וזמנית השהות או בעיות מיוחדות עם ילדים ועוד.
ועל כן היזהרו מהבטחות שווא ללא כיסוי בד"כ כי ההליך יסתיים בפרק זמן קצוב כזה או אחר.
מתי נגיש תביעה?
תביעות בכלל  יש להגיש לפי הצורך או בהתאם לטקטיקה משפטית שנבחרת ע"י עו"ד ביחד עם הלקוח. אין בעניין זה "כללי ברזל"  וחשוב לזכור שעדיף לעיתים לא להגיש תביעה בכלל מאשר להגיש מראש תביעה כושלת לא מבוססת וחסרת עילה שבסופו של יום הנזק יעלה על התועלת ומגישה יפסיד נקודות במערכה המשפטית הכוללת.
חשוב לדעת כי בכל שלב ושלב של ההליך המשפטי קיימת אפשרות לנהל מו"מ בין הצדדים ו/או לנהל הליכי גישור ו/או  להגיע להסכם גירושין
ההוצאות השונות במהלך הליכי הגירושין
אגרת בית המשפט
תשלום אגרת בית המשפט נקבע לכל תביעה המוגשת לבית המשפט לענייניי משפחה או לבית הדין הרבני. גובה האגרה נקבע על פי טבלאות קבועות הנמצאות בגזברות בית המשפט או בית הדין. התשלום נעשה במזומן אומ בהמחאה של עו"ד . בחלק מבתי המשפט ,לאחרונה , ניתן לשלם את האגרות  גם באמצעות כרטיס אשראי.
חשוב לדעת כי במקרים מיוחדים ולאחר בקשה מיוחדת המוגשת לבית המשפט ניתן לקבל פטור מתשלום אגרה, בהתאם למצבו הכלכלי של התובע.
שכר טרחת עורך דין
 ישנן גישות ושיטות  שונות לתשלום שכ"ט עו"ד, לדוג' : כאשר שכר הטרחה  נקבע מראש כסכום חד פעמי עבור כל הליך הגירושין בכל הערכאות או לשלם עבור כל פעולה ופעולה אשר תידרש בתיק, עם התחלת הטיפול ו/או עפ"י השלבים או לפי שעות עבודה .תהיה שיטת ודרך חישוב שכ"ט אשר תהיה רצוי ומומלץ הן ללקוח והן לעו"ד לערוך הסכם שכ"ט מסודר שבו נקבעות זכיות וחובות של כל אחד מהצדדים המתקשרים.
הוצאות משפטיות
במהלך ניהול התביעה יידרש הלקוח לשאת בכל ההוצאות הנלוות להליך, כגון: הזמנת עדים, חו"ד  צילומים שליחות אגרות  וכיו"ב.
מעוניינים בייעוץ משפטי?
השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!
עקבו אחרינו בפייסבוק
תוכן עניינים
דילוג לתוכן