מזונות מגיל 13 עד 15

מזונות מגיל 12 או 13 ועד גיל 15
על רקע זה ולאור המצב המשפטי הבעייתי שנוצר התקינה הרבנות הראשית בשנת תש"ד תקנה אשר לפיה: חייב האב במזונות ילדיו עד גיל 15, על פי הסמכות הכללית הנתונה לבתי הדין במצבים מיוחדים הדורשים תיקון ,על פי האמור בשולחן ערוך, חושן משפט, בסימן ב'.
התקנה יצרה חיוב משפטי אבסולוטי על האב למזונות ילדיו הקטינים, מגיל גדילה עד גיל 15, ולמעשה, השוותה את תוקף החיוב ואת הוצאתו לפועל כלפי ילדים מגיל 6 ועד גיל 15 – לקטיני קטינים עד גיל 6 .
יוער, כי תקנת הרבנות הראשית משנת תש"ד – השוותה לא רק את תוקף החיוב המשפטי, שעל האב למזונות הקטינים עד גיל 15 ,לתוקף חיובו כלפי קטיני קטינים. אך חובת המזונות מגיל 6 ועד 15 לא תוטל על האב ,אם יש לקטינים עצמם ממה להתפרנס.
מעבר לכך לגבי קטינים עד גיל 15 ,השלמת מזונותיהם מעבר לצורכיהם ההכרחיים –ועד לרמה בה הורגלו –תתחלק בין האב לאם. דהיינו ,בעוד שבמישור הבסיסי –בצרכים הכרחיים חייב האב לבדו, הרי במישור השני – מדין צדקה – עד לרמה שבה הורגלו הקטינים, תחויב גם האם עלפי בחינת יכולה.
עולה, אם כן, שמזונות מדין צדקה בהם חייבים שני ההורים, חלים בכל אורך תקופת הקטינות של הילדים: עד גיל 15 – רק ברמה השנייה, מעבר לצרכים הכרחיים ועד לרמה שבה הורגלו. ככל שניתן פרשנות מצמצמת למונח צרכים הכרחיים וככל שהגדרת המונח תוכר יותר כצרכים קיומים ממש מכוח הזכות לשוויון – כזכות יסוד, הרי שנביא להרחבת היקף המזונות מדין צדקה ומכאן לחבות מוגברת יותר של האם.
מעוניינים בייעוץ משפטי?
השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!
עקבו אחרינו בפייסבוק
תוכן עניינים
דילוג לתוכן