מהי בקשה לצו ירושה?

פטירה של אדם קרוב היא עניין כואב ברמה הנפשית, אך מעבר לזה היא מותירה אותנו עם בעיות וענינים שאותם צריך להסדיר. רכושו של הנפטר אמור לעבור ליורשים, כך לפחות קובע החוק במדינת ישראל. על מנת לממש את המעבר הזה יש צורך בהוצאתו של צו מיוחד – צו ירושה או במקרים שהאדם הותיר אחריו צוואה – צו קיום צוואה.

צו ירושה

צו ירושה הוא מסמך משפטי שבו יורשיו של אדם טוענים על הזכות לזכות בירושה שלו. הצו הזה נצרך רק במקרים שבהם הנפטר לא הותיר אחריו צוואה, או שיש בעיות משפטיות בצוואה שלו.  בטרם ניתן הצו מוגשת בקשה שהינה למעשה קריאה לכל מי שמערער על זכות היורשים לרשת, לטעון את טענותיו לפני שהם זוכים ברכוש באופן מוחלט. עו"ד רונן דליהו כאן כדי לספר לכם איך בדיוק עושים את זה.

איך עושים את זה

תחום הירושות במדינת ישראל נמצא תחת חסותו של משרד המשפטים. במקרה שבו אתם נזקקים להוציא צו ירושה תוכלו להיכנס לאתר של רשם הירושות במשרד המשפטים ושם תמצאו את הפרטים המדויקים שינחו אתכם כיצד להוציא את הצו. חשוב להוציא את הצו כמה שיותר מהר, כדי למנוע בעיות שעלולות לצוץ בהמשך הדרך. בנוסף, ההמלצה שלנו היא לקחת שירות של עורך דין שמומחה בתחום.

למה דווקא בעזרת עורך דין

כמו כל תחום משפטי, אנחנו יכולים לדעת איך הוא מתחיל, אולם יכול להיות קשה מאוד לחזות את הסוף שלו. עולם הירושות הוא עולם משפטי סבוך, וכל עוד אתם לא מחזיקים בהשכלה רלוונטית, כדאי מאוד שיהיה איש מקצוע שמלווה אתכם בכל התהליך. ברגע שתוגש התנגדות לצו הירושה או לבקשה לקיום צוואה אתם צפויים להיכנס להליך מסובך ובלי עורך דין יהיה לכם קשה מאוד לצאת ממנו בשלום.

לסיכום

הוצאה של צו ירושה נדרשת במקרים שבהם הנפטר לא הותיר אחריו צוואה. את הצו ניתן למלא באתר של משרד המשפטים על בסיס ההנחיות המפורטות שם. מומלץ מאוד לקבל שירות של עורך דין מקצועי מתחום הירושות לפני הוצאה של צו ירושה, כדי שהתהליך יעבור בצורה חלקה ללא תקלות בלתי צפויות.

מעוניינים בייעוץ משפטי?
השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!
עקבו אחרינו בפייסבוק
תוכן עניינים
דילוג לתוכן