כיצד מגישים בקשה לצו ירושה?

כאשר קרוב משפחה נפטר ולא משאיר אחריו צוואה, יש צורך להגיש בקשה לצו ירושה אצל הרשם לענייני ירושה וזאת על מנת שהיורש יוכל לקבל את חלקו מתוך העיזבון של המנוח. במאמר זה, ננסה להסביר כיצד מגישים בקשה לצו ירושה, מי רשאי להגיש את הבקשה ועוד. 

בקשה לצו ירושה תוגש ללשכת רשם הירושה שבאזור פעולתו היה מושבו של המוריש במות. בעידן המודרני בו אנו מצויים, את הבקשה מגישים באמצעות טופס מקוון באתר השירותים והמידע הממשלתי. הבקשה צריכה לכלול תצהיר מאומות ע"י עורך דין צוואה, אשר מתמחה בטיפול בירושות וצוואות. בנוסף, יש  לצרף לבקשה תעודת פטירה (ככל והמוריש נפטר בחו"ל והוא בעל תעודת זהות ישראלית), אישור הודעה ליורשים בדבר הגשת הבקשה או אישור על כך שהמבקש הודיע באופן אישי ליורשים אודות הגשת הבקשה, אישור על תשלום אגרה ודמי פרסום.

הגשת בקשה לצו ירושה באמצעות עורך דין צוואות

לאחר פטירת קרוב משפחה, ישנה הרגשה אצל לא מעט מבני משפחת המנוח כי אין להם את הכוחות הנפשיים והפיזיים להתעסק עם ענייני הירושה, הם מייחלים כאיש מקצוע יעשה זאת עבורכם.

עורך דין לירושה אשר מתמחה בטיפול בצוואות וירושות הוא הכתובת עבורם. הגשת בקשה לצו ירושה באמצעות עורך דין צוואות מצריכה ייפוי כוח על כך שהסמכתם את עורך הדין לטפל בירושה.

כיצד מתבצע המשך הטיפול בבקשה?

לאחר הגשת הבקשה למתן צו ירושה, הבקשה מועברת לפרסום בעיתון ובד בבד מועבר, ולטיפול עוזר רשם הירושה או בא – כוח היועץ המשפטי לממשלה במשרדי האפוטרופוס הכללי. לאחר סיום שלב הבדיקה (ככל ולא היו דרישות להבהרות ו/או השלמות פרטים) ניתן צו ירושה.

משרד עורכי דין ונוטריון דליהו רונן ושות' ישמח ללוות אתכם בתהליך הוצאת צו הירושה על  כל הכרוך בכך, וידאגו עבורכם לבצע את התהליך בצורה המהירה והיעילה ביותר עם מינימום של התערבות נדרשת מצידכם.

מעוניינים בייעוץ משפטי?
השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!
עקבו אחרינו בפייסבוק
תוכן עניינים
דילוג לתוכן