חוק יחסי ממון

מהו חוק יחסי ממון?

חוק יחסי ממון נחקק בשנת 1973, והוא אחד החוקים החשובים בדיני המשפחה המסדיר נושאים שונים הקשורים בענייני גירושין. חוק זה מסדיר את האופן בו על בני זוג לחלק את הרכוש המשותף שלהם ביניהם – במקרה של גירושין או של פטירת אחד מבני הזוג. 

מה חשוב לדעת – חוק יחסי ממון ?

ככלל חוק הסכם ממון קובע שכל רכוש שבני הזוג צברו במהלך חייהם המשותפים הוא רכוש שמשותף לשניהם, ולכן במידה ובני הזוג מעוניינים להתגרש או שחלילה אחד מהם נפטר – הרכוש מתחלק ביניהם באופן שוויני.

באופן כללי, בגדר "הרכוש המשותף" של בני הזוג נכללים גם נכסים דוגמת דירה, רכב וחשבון בנק, וכן נכסים שעשויים להיחשב כקניין רוחני – מוניטין, זכויות סוציאליות ומניות. 

בהתאם לחוק יחסי ממון בני זוג יכולים לחתום על הסכם ממון ולא לקבל את "ברירת המחדל" שבחוק אלא לקבוע מראש הסדר רכושי אחר שיחייב אותם במקרה שיתגרשו.

האם בית המשפט יכול לבטל הסכם ממון?

עריכת הסכם ממון לפני נישואין טעונה אישור נוטריוני או של בית משפט או של רשם הנישואין. לעומת זאת, הסכם ממון שנחתם במהלך הנישואים מותנה באישורו של בית משפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני.
ביטול של הסכם ממון הוא לא עניין של מה בכך – ולרוב בית המשפט לא נוטה לבטל הסכמים אלו במחי יד אלא אם נפלו פגמים משמעותיים בכריתת ההסכם ו/או באופן אישורו.

כיצד בוחרים עורך דין לניסוח הסכם ממון?

כפי שניתן לראות, הסכם ממון הוא מסמך משפטי לכל דבר, שלרוב יהיה קשה מאוד לשנות לאחר כתיבתו. מסיבה זו, מומלץ מאוד לבחור בעורך דין מקצועי שעוסק בדיני משפחה באופן יום יומי – ומודע לכל הכללים וההליך הפורמלי שיש לעבור על מנת שההסכם יוכר בבית המשפט.

נוסף על כך, מומלץ לבחור בעורך דין שמצאתם איתו שפה משותפת וחיבור כלשהו – על מנת להבטיח שינהג בכם ברגישות הנדרשת במעמד מחייב שכזה.

אנו במשרד עו"ד דליהו מודעים לגודל המעמד והאירוע, ומלווים את לקוחותינו במקצועיות ומסירות רבה, לאורך כל הדרך. או נעשה כל שביכולתנו על מנת להקל על התהליך ככל שאפשר.

פנו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ חינם>>

ראו עוד: סכסוכים משפחתיים | עורך דין ירושה | עורך דין גירושין | גירושים עם ילדים | משרד עורכי דין רונן דליהו

מעוניינים בייעוץ משפטי?
השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!
עקבו אחרינו בפייסבוק
תוכן עניינים
דילוג לתוכן