גירושין עם ילדים – אפשר גם אחרת

יום החתונה הוא יום חג, רגע שיא בחיי הזוג המאוהב בו הם נשבעים אמונים זה לזו ומבטיחים עתיד משותף. אולם, החיים לעיתים מזמנים תפניות לא צפויות וסיפור האהבה עלול להסתיים בפתאומיות ובכאב. גירושין הם אף פעם לא קלים, אך כאשר ישנם ילדים משותפים, המורכבות והקושי גוברים על יתר האתגרים. הכנו עבורכם מספר טיפים עבור כל מה שחשוב לדעת על תהליך גירושין עם ילדים משותפים ולמה מומלץ  ליווי משפטי אישי, מקצועי ובלתי מתפשר.

גירושין עם ילדים – לא חייב שיהיה מלחמה

למרבה הצער, ברוב המקרים ילדים הם הניזוקים העיקריים של הליך הגירושין, בוודאי כאשר ישנו סכסוך מר וממושך בין הוריהם. במצב שכזה הילדים מוצאים עצמם "לכודים" בין שני ההורים ולעיתים אף הופכים "לכלי משחק" עבור ההורים במאבק אל מול ההורה האחר.  המטרה העיקרית היא לסייע להורים בכלל ולילדים בפרט לצלוח את המשבר הקשה ביותר בחייהם, פירוק התא המשפחתי ופרידת הוריהם, בצורה הטובה ביותר ישנן מספר דרכים לעשות זאת, אחת הדרכים היא גיבוש הסכם גירושין כולל. הסכם גירושין הוא מסמך משפטי שמטרתו להסדיר את מכלול ההיבטים של פירוק התא המשפחתי והפרידה לרבות בעניינם של הילדים (מזונות ילדים, קביעת זמני שהות של הילדים עם כל אחד מההורים); חלוקת הרכוש המשותף שנצבר במהלך החיים המשותפים ועוד. למעשה, הסכם גירושין הוא מעין מפת דרכים שמתווה את הדרך להורות מיטיבה גם לאחר הפרידה. הסכם גירושים מספק לילדים יציבות, ביטחון והבנה ברורה בנוגע לעתידם. חשוב שיהיה לכם עורך דין גירושין טוב ומקצועי.

מהם הנושאים החשובים ביותר בהסכם הגירושין עם הילדים?

קביעת זמני שהות של הילדים עם כל אחד מההורים הוא אחד הנושאים הרגישים והטעונים ביותר בהסכם גירושין. למעשה, עומדת על הפרק השאלה הגדולה באילו ימים ושעות יהיו הילדים עם כל אחד מההורים בימי חול, סופ"ש, חופשות וחגים – לעיתים, סביב שאלה זו מתעוררים מאבקי כוחות, רגשות אשם, וחשש אצל כל אחד מההורים. חשוב לזכור שטובת הילדים צריכה להיות השיקול המרכזי והמכריע  בקבלת ההחלטה. 

הנושא השני הוא סיפוק צרכי הילדים (מזונות ילדים/מזונות קטינים). מדובר בהבטחת רווחתם הפיזית, הרגשית והחינוכית של הילדים. נושא זה כולל: הוצאות הילדים אשר תלויות שהות אצל כל אחד מההורים,; הוצאות הילדים אשר אינן תלויות שהות אצל כל אחד מההורים; הוצאות רפואיות,; הוצאות  חינוך וכל הוצאה נוספת לה זקוקים הילדים כדי לגדול ולהתפתח בצורה מיטיבה. לילד מגיע שני הורים טובים ומטיבים.

אל תתמודדו לבדכם – עורך דין גירושין כאן בשבילכם

כאמור, גירושין עם ילדים הוא תהליך מורכב וכואב הדורש ליווי ותמיכה. עורך דין בעל ניסיון המתמחה בדיני משפחה וגירושין יוכל לסייע לכם לגבש הסכם גירושין כולל שיבטיח, בין היתר,  את טובת הילדים ויספק לכם שקט נפשי. אל תהססו לפנות לייעוץ מקצועי ואצל עורך דין גירושין כדי להבטיח שהילדים שלכם יקבלו את הטוב ביותר, גם בתקופה קשה זו. משרד עורכי הדין דליהו רונן ושות' כאן בשבילכם. מומחיותנו כוללת ייצוג בבתי משפט ובתי דין רבניים, עריכת הסכמי גירושין וטיפול במכלול עניינכם.  פנו אלינו עוד היום לייעוץ משפטי ראשוני וגלו כיצד נוכל לסייע לכם.

מעוניינים בייעוץ משפטי?
השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!
עקבו אחרינו בפייסבוק
תוכן עניינים
דילוג לתוכן