בית המשפט מאפשר לקבל צו למניעת קשר כנגד הורה ביולוגי לבין ילדו שאומץ

בית המשפט מאפשר לקבל צו למניעת קשר כנגד הורה ביולוגי לבין ילדו שאומץ
בית משפט לענייני משפחה בראשל"צ
אמצ 79/07

בפני כבוד השופט שמואל בוקובסקי – סגן נשיא

בית המשפט מאפשר לקבל צו למניעת קשר כנגד הורה ביולוגי לבין ילדו שאומץ
עובדות המקרה:
היועמ"ש הגיש בקשה למתן צו מניעה בהתאם לתקנה 363(א) לתקסד"א, אשר יאסור על המשיבה – האם הביולוגית, ליצור קשר מכל סוג שהוא עם בנה הקטין, הגדל במשפחה מאמצת. זאת לאחר שהמשיבה יצרה קשר עם הקטין באמצעות האינטרנט, בניגוד לצו האימוץ, במסגרתו הורה ביהמ"ש על צמצום תוצאות האימוץ על דרך חליפת מכתבים בין הקטין למשיבה פעמיים בשנה, וחרף התנגדות ההורים המאמצים.
ביהמ"ש לענייני משפחה נתן צו מניעה קבוע כמבוקש ע"י היועמ"ש מהטעמים הבאים:
כידוע, אימוץ "סגור", המהווה ניתוק מוחלט בין הקטין להוריו הביולוגיים, הינו הכלל, באשר הינו מתחייב מטובת הקטין, ואילו אימוץ "פתוח" נחשב לחריג ויש לאפשרו רק במקרים נדירים ובנסיבות יוצאות דופן. צמצום תוצאות האימוץ ייעשה רק אם נוכח בית המשפט שהדבר הינו לטובת המאומץ (ולא טובתם של ההורים הביולוגיים),כשיקול יחידי ומכריע.
במקרה דנן, שאלת האימוץ הפתוח וסוג הקשר בין המשיבה לקטין נבחנו בשלב הכרזת ה"בר-אימוץ", ושבו ונבחנו מחדש אף בשלב מתן צו האימוץ. ובסופו של יום הוחלט, כי תוצאות האימוץ יצומצמו על דרך של חליפת מכתבים. השיקול היחיד אותו יש לבחון בעת הדיון בשאלת צמצום תוצאות האימוץ, הינו טובתו של הקטין. הרחבת הקשר בין המשיבה לקטין אינה עומדת בקנה אחד עם טובת הקטין. המשפחה המאמצת קיבלה את הקטין לאימוץ בהיותו ילד עם צרכים מיוחדים מרובים, הם הצליחו להתמודד עם קשייו והצליחו להעלותו על דרך המלך. במהלך הקשר המחודש עם המשיבה, חלה התדרדרות במצבו. לאור זאת, וכן בהתחשב בשיקולים נוספים, ובהם החשש מפני משבר נאמנות אליו עלול הקטין להיקלע במידה ויימשך הקשר עם המשיבה. כל אלו, מובילים למסקנה, כי יש, לקבל בקשת היועמ"ש למתן צו מניעה קבוע.
מעוניינים בייעוץ משפטי?
השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!
עקבו אחרינו בפייסבוק
תוכן עניינים
דילוג לתוכן