איך מתירים נישואין?

כאשר זוג יהודים מבקש להיפרד אחד מהשניה ובמילים אחרות להתגרש , הם יכולים לעשות זאת בישראל רק על פי ההלכה , היינו "כדת משה וישראל". טקס הגירושין או מתן הגט מתבצע בחסות ופיקוח בית הדין הרבני. לעומת זאת כמדובר בזוג "מעורב" (בני זוג בני דתות שונות) או בזוג המגדיר עצמו כחסר דת, ומבקשים להתיר את הקשר ביניהם. ההליך המקובל על פי החוק בישראל הינו, פניה בית משפט לענייני משפחה ע"פ חוק התרת נישואים (מקרים מיוחדים) בכדי שבית המשפט למשפחה יתיר את הקשר. משרד עו"הד דליהו רונן ושות', יוכל לבצע עבורכם במקצועיות נאמנות ומסירות. הן את הליך הגירושין והן הליכים להתרת קשר בין בני זוג בני דתות שונות. בין היתר בצוות המשרד עו"ד דוברת השפה הרוסית.

כל מה שחשוב לדעת על הליך התרת נישואין

כאשר נשאלת השאלה על איך מתירים נישואין? חשוב להבין תחילה כי מדובר במקרים מסוימים בהם מעורבים בני זוג שלא מאותה דת או בבני זוג המוגדרים כחסרי דת או כאשר אחד מבני הזוג הינו ספק יהודי. הליך זה של התרת נישואין מתבצע באמצעות הגשת כתב תביעה לבית המשפט לענייני משפחה, ומשם לבירור האם צריך להתיר את הנישואין על פי הדין הדתי. אם יתברר כי אכן כך, לא יוכלו בני הזוג המבקשים להתיר את נישואיהם בהליך התרת נישואין אלא להמשיך בערכאה דתית מקובלת ומוסכמת על פי דתם. 

ועוד כמה נקודות שחשוב לדעת בעניין:

  • גם כאשר בני זוג יהודיים אשר החליטו מסיבותיהם שלא לערוך טקס נישואין כדת משה וישראל, ונישאו בנישואין אזרחיים, עדיין כאשר ירצו להתגרש יאלצו לעשות זאת דרך בית הדין הרבני. כך הדבר גם לגבי בני זוג מדת אחרת שהחליטו להתחתן בדרכם המיוחדת ולא על פי טקס הדתי של העדה הדתית להם הם משתייכים.
  • במקרים מסוימים אשר אחד מבני הזוג מסרב להליך הגירושין, אז ההליך אותו צריך לבצע הינו התרת נישואין בהעדר הסכמה כפי שהוא מכונה. כאמור ההליך הינו הגשת כתב תביעה לבית המשפט לענייני משפחה, כאשר בכתב תביעה זו נטענות בין השאר הטענות מדוע מעוניין אחד מבני הזוג לקיים התרת נישואין, חשוב להדגיש כי כל הדיונים שמתקיימים בבית המשפט לענייני משפחה מתנהלים בדלתיים סגורות ולא בפומבי 

סיכום דבר

התרת נישואין יתבצע רק כאשר מדובר בזוג מעורב שאינו בני אותה דת או כאשר מדובר בזוג המוגדרים חסרי דת או כאשר אחד מבני הזוג ספק יהודי בעוד בן או בת זוגו הינם יהודי. לעומת זאת כאשר מדובר בבני אותה דת, למשל יהודים גם אם נישאו בטקסים אלטרנטיביים או פרטיים ומבקשים להתיר את נישואיהם ולמעשה להתגרש, יאלצו בכל זאת לעבור דרך בית הדין הרבני היהודי  בכדי להתיר את נישואיהם על פי ההלכה.. 

משרד דליהו רונן ושות' הינו משרד עורכי דין המתמחה בענייני משפחה ופועל מאז שנת- 1995 בהצלחה רבה בתיקי משפחה רבים. אם יש לכם עניין משפחתי-משפטי לפתור אתם מוזמנים להיכנס לאתר משרד עורכי הדין וליצור קשר עם צוות המשרד שישמחו לסייע לכם.

מעוניינים בייעוץ משפטי?
השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!
עקבו אחרינו בפייסבוק
תוכן עניינים
דילוג לתוכן