סרבן גט – 11 שנים בכלא

סרבן הגט: שחררו אותי ממאסר אחרי 11 שנה

 

מחר יגיע לבג"ץ מקרה של סרבן גט הנתון במאסר כבר 11 שנה אך מסרב לשחרר את אשתו . עורך הדין: לא יתכן להטיל מאסר עולם על הבעל .

 

 

 

פרסום ראשון: ג' אב תשע"ב , 22/07/12 16:09

 

שלמה פיוטרקובסקי

 

 

 

 

בית הדין הרבני

 

 

בית הדין הרבני

 

צילום: פלאש 90

 

 

בית המשפט העליון ידון מחר (שני) בעתירתו של בעל סרבן גט, אשר דורש לשחררו ממאסר 11 שנה לאחר שהוכנס לכלא בעקבות סירובו לתת גט לאשתו.

הסרבן פנה לנשיא בית המשפט העליון, באמצעות עו"ד רונן דליהו בבקשה לבטל את צו המאסר שהוטל עליו, ללא הגבלת זמן, על ידי ביה"ד הרבני הגדול.

הלשכה לסיוע משפטי במשרד המשפטים היא שמינתה את דליהו לעסוק בתיק זה, זאת מפאת חשיבותו העקרונית.

עו"ד רונן דליהו המתמחה בדיני משפחה ומשמש יו"ר פורום דיני משפחה בלשכת עורכי הדין הדגיש בעתירתו כי אין תכליתה של העתירה להצדיק את סרבנות הגט וגם לא בנימוקים בדבר זכותו של הבעל המבקש חלילה לעגן את אשתו.עם זאת, אין זכותו של
אדם לחירות מבן זוגו, מבטלת את זכויות היסוד של הפרט במדינה, מבטלת את שלטון החוק, מבטלת את חובתה של כל רשות מרשויות השלטון לנהוג בסבירות ובהגינות, ומבטלת את חובתה לציית להלכות ופסיקות שנקבעו במשפט הישראלי.

בעתירה טוען עו"ד דליהו, כי חרף מה שהוא מגדיר "ההתפתחויות ההלכתיות וגישתם של רבנים וגדולי הפוסקים ההלכתיים, כי במקרים מסויימים, מוסמך ביה"ד להתיר נישואין", טרם השתרשה הלכה זו בבתי הדין בישראל.

בעתירתו טען עוד עו"ד דליהו כי בתי הדין הרבניים מסרבים להורות על בדיקה פסיכיאטרית למרשו, שצו המאסר שניתן על ידי ביה"ד ניתן בחוסר סמכות וכי צו המאסר מכוח חוק כפיית ציות, יש בו משום פגיעה חמורה בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. צו המאסר ניתן שלא מכוח חוק מפורש, אינו סביר, אינו מידתי ואינו עומד בקנה אחד עם עקרונות הצדק וזכויות האדם בישראל. עו"ד דליהו מקווה כי בית המשפט העליון ימשיך מגמה של פסקי דין, מאז קום המדינה, שבהם קרא לשינוי במדיניות בתי הדין הרבניים, שכן הוא הבין שבתי הדין הרבניים במקום לפתור הבעיה רק הנציחו אותה.

לדברי עו"ד דליהו, "חרף הרגישות הציבורית והמשפטית לתופעה זו והקריאה למצוא לה מזור, אין זכותו של אדם לחירות מבן זוגו, מבטלת את זכויות היסוד של הפרט במדינה, מבטלת את שלטון החוק, מבטלת את חובתה של כל רשות מרשויות השלטון לנהוג בסבירות ובהגינות, ומבטלת את חובתה לציית להלכות ופסיקות שנקבעו במשפט הישראלי".

מעוניינים בייעוץ משפטי?
השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!
עקבו אחרינו בפייסבוק
תוכן עניינים
דילוג לתוכן